Tuesday, August 16, 2011

Franken 15-8-2011. Dohlenloch, la gran cova sobre Pottenstein!

15 d’Agost

L’inici del dia ens sorprèn: la previsió era de sol i des de les 7 sentim com va plovent. A les 9 encara cau, la Georgina volia anar a córrer, s’ho mira, però plou massa. Deixa passar l’estona i finalment es decideix: 40 minuts fins Eldorado. L’aigua respecta la seva cursa i només plou els 10 primers minuts. Esmorzem i ens endinsem en la cerca d’un nou sector prop de Pottenstein: Dohlenloch.

Seguint les instruccions de la guia aparquem davant del Norma (supermercat), i per sorpresa nostra, el Pantxi aparca al nostre costat. Li comentem les nostres intencions i ens diu que justament acaba de venir d’aquesta cova i que les vies estan seques pel temps que està fent. Ens explica exactament com arribar-hi estalviant-nos una nova aventura de recerca sense èxit.

La pujada per les escales a l’estil Sant Benet no ens la treu ningú, a mitja pujada ens trobem unes cabres que ens obren camí. Les vistes des de dalt de la muntanya són impressionants, Pottenstein als nostres peus.

Seguint les indicacions d’en Pantxi arribem fins la cova, en total uns 15 minuts de pujada per escales i uns 3 minuts de baixada fins la cova, arribant-hi per sobre. Ens quedem bocabadats amb el sector i a més podem gaudir-ne els dos sols, què més es pot demanar! Està a uns 100m per sobre del poble, és una cova foradada per dalt que ens recorda una xemeneia, està molt ventilada i té poques vies, totes elles de grau superior al 8, obertes recentment.

L’Aleix es mira totes les vies i queda enamorat d’una d’elles: Begnadigte Körper (9; 7c), la prova a vista però l’escalada d’aquest estil és molt difícil al Franken, aconsegueix encadenar-la al second go amb bastanta fluïdesa. Per acabar el dia prova Sergey Bubka (9+; 7c+/8a), una via de dues xapes i reunió. Lluita vàries vegades el primer pas però, com era d’esperar amb una via tan curta, l’acaba abandonant notant-se una mica inflat pels esforços realitzats.

Begnadigte Körper (9; 7c)

De tornada al cotxe ens tornem a trobar amb les cabres i ens tirem unes fotos amb elles. Gaudim del paisatge i del dia que ha quedat. Ara ja sí que fa sol!

Avui és un dia festiu a pràcticament tot el país, només treballen els pobles que són protestants. Hem de comprar quatre coses per poder fer la barbacoa que tant ens ve de gust. De casualitat, trobem l’ALDI de Plech obert, i allà fem la compra.

Arribem al càmping i ens liem a fer unes birres amb la comunitat catalana, i a quarts de 9 comencem a encendre el foc. La barbacoa mano a mano és de pel·lícula. Les fotos en són la mostra.