Monday, July 08, 2013

Machu Pichu

Dissabte dia 6 de juliol a les 10.30 ens passa a buscar el bus per Ollantaitambo direcció la hidroelèctrica passant per la selva (Santa Teresa i Santa María) després de passar per un coll (Abra Málaga) a 4300m.

A les 16.20 comencem a caminar els 12 km llargs que ens separen d'Aguas Calientes, poble on dormirem per pujar al Machu Pichu l'endemà. El trajecte se'ns fa llarg i feixuc perquè va per la via del tren, es fa de nit i a sobre plou... després de 2h arribem com dos pollastres xops a l'hostal. Una dutxa, sopeta calenta made in fogonet,   i sorpresa: la dona de l'hostal ens demana 256soles per pagar l'entrada del Machu Pichu perquè l'agència amb la qual viatgem encara no ha pagat. És el preu d'anar amb una agència low cost (paguem 100dòlars per viatge, allotjament, visita guiada al Machu Pichu,  quan només el tren d'anar de Cuzco a Aguas Calientes ja val 400 dòlars). Finalment, a les 20.30 del vespre ens tornen els diners, parlem amb el guia i quedem a les 6.30 a l'entrada del Machu Pichu per començar el tour.

Diumenge 7 de juliol, 4.10 del matí sona el despertador. Mengem unes galetes amb mate de coca i a les 5 comencem a pujar (de nit) per les innumerables escales que s'enfilen fins a les ruïnes. Aquesta no és l'única manera de pujar, la major part dels turistes fan els 500m de desnivell en bus.

Després d'una hora i 10 minuts de camí arribem ben suats a l'entrada. Ja ha sortit el sol, ens canviem la samarreta, i ben tapats comencem la ruta guiada de dues hores per les ruïnes. Fem incomptables fotografies. El dia és genial: el temps ens acompanya i l'experiència d'estar en un lloc tan privilegiat és increïble!!

Cap a les 10.30 sortim de les ruïnes i comencem el camí de tornada a la hidroelèctrica. A les 13.00 arribem, fets caldo després dels 12km més la baixada de 500m de desnivell. En menys de 24 hores portem uns 30km als peus amb 10kg a l'esquena cadascú. Seguint el nostre estil ens fem un risotto al fogonet que entra més bé que res. I a les 14.30 tornem a pujar a la furgo bus per fer 6hores de trajecte fins a Cuzco. Estem cansats.

A les 21.00 del vespre arribem a Cuzco i agafem un taxi fins al nostre hostal Sur Andino. Ens obre la Magda (la catalana, molt bona amiga de la Tona, de Mataró, que regenta l'hostal) i ens diu que no té lloc i per tant hem de fer nit  en un allotjament 200 metres enllà. L'hostal és cutrillo però no estem per caminar... estem molt cansats i fa fred.

Dilluns 8 de juliol, ens llevem quan el cos diu prou. L'Aleix ha passat mala nit... el cansament, les cocacoles i el fred són un bon còctel per no dormir massa bé!

Avui toca anar a tocar-li la cresta al Yuri, el de l'agència amb la qual hem fet el tour pel Machu Pichu. També ens hem de fer amb els bitllets de bus cap a la Paz on ens esperen dimarts a l'hotel Casa Fusión. Per passar el dia potser ens acostem al museu de la xocolata... tot just són les 10.30 del matí... tenim tot el dia!