Wednesday, August 24, 2011

Franken 21-08-2011. Decepció

21 d’Agost
Ja fa uns dies que fa moltíssima calor i pel que ens han comentat les condicions per escalar són força dolentes: tot i no ploure, la roca escup una humitat que la fa impracticable. Tot i així nosaltres no desistim i comencem el primer dia d’escalada després del repòs plens de motivació.
El primer sector que visitem és Betzenstein Sportkletterwand on la Georgina encadena Abstauber (7-;6b) al segon intent del dia. Ha hagut de lluitar molt la via perquè, com ens temíem, el tacte era lamentable.
En vista de les condicions, decidim anar a veure com està la cova propera d’Illafelder on ja hem escalat en un parell d’ocasions. Així que arribem ens trobem uns escaladors francess que ens confirmen que aquesta cova les vies són impracticables per la humitat. A partir d’aquí comença la nostra recerca de sectors secs. D’aquesta manera passem per: Osho (Pottenstein), hercules (Pottenstein), Dohlenloh (Pottenstein) i finalment Soranger. En aquest darrer sector encara s’hi pot escalar tot i el mal tacte. Allí l’Aleix encadena a vista Schweine im Weltall (8;7a), fa un intent a Hungry eyes (8+; 7a+) però cau anant a la reunió a l’agafar els cantos roms que avui estan ben xops. La Georgina intenta de nou la Zeitspiel (7-; 6b), una via de fisura, que abandona per impossibilitat d’aguantar-se a les regletes.
Una mica decepcionats pel dia xafogós, provem sort i anem a la famosa cerveseria de Thuisbrunn que sempre hem trobat tancada. Avui som afortunats i la trobem plena a vessar d’alemanys que beuen birra i mengen salsitxes com uns endimoniats. Nosaltres ens afegim al carro però només en l’apartat de beure cervesa. Ens demanem una dunkel cadascú i toquem el cel: ja hem trobat la nostra cervesa! Després de la descoberta decidim comprar una caixa d’aquesta cervesa.
Tornem al càmping i trobem alguns catalans que tampoc han fet sort en el dia d’avui degut a les nefastes condicions de calor i humitat. Encara podem estar contents d’haver pogut encadenar les darreres vies al Franken.
Per acabar el dia ens fem una bona barbacoa per donar una mica de proteïna al múscul. La nit no és freda i podem sopar amb un jerseiet, això ja no és el que era.