Sunday, August 14, 2011

Franken 11-08-2011. Buscant 8a´s

11 d’Agost

El dia comença gris, però va sortint el sol amb el pas de les hores. Amb la ressaca d’encadenaments d’ahir anem cap a Marientaler on l’Aleix té ganes de provar la Ruptur (10-; 8a/8a+).
Un bon esmorzar per encarar el dia!

Arribem al pàrquing i comencem l’aproximació al sector. Ens notem una mica cansats de cames i ens ho prenem amb calma. Ens trobem al sector i podem gaudir d’una tranquil·litat inaudita en els crags més coneguts. Ens dirigim a la paret Obere Wand, una mica més amunt de la central, per poder escalfar amb una via recomanada pel Pantxi: Tante Ella (6+; 6a+). L’Aleix la munta i avisa a la Georgina que té alguna apretada dura, però ella la vol provar a vista. Tot just passa la primera xapa i demana a l’Aleix que la pilli, hi ha un pas a bloc molt dur i llarg; intenta seguir fins dalt però tan sols és capaç de xapar una cinta més i li demana a l’Aleix que la baixi, és massa dura i se li escapa. L’Aleix desmunta la via, podem considerar que ja ha escalfat suficient.

Decidits, ens dirigim a provar la Ruptur (10-; 8a/8a+). Hi ha un bon tacte, però la via té uns romos i unes pinces que cal apretar fort per poder tirar amunt, avui no és el dia.

La Georgina ens ensenya la Leftfield (9+/10-; 8a)
L’Aleix prefereix muntar i provar per passos un altre 8a del sector, a la mateixa paret d’on abans s’ha baixat la Georgina. La via es diu Leftfield (9+/10-; 8a) i es caracteritza per tenir una seqüència de passos de regles i plans. L’Aleix és capaç de treure tots els passos però n’hi ha un que se li resisteix. Prova un pegue bo i la desmunta, una via més descartada.

L´Aleix preparant-se per la Leftfield (9+/10-; 8a)
La Georgina fent el mico a la Leftfield (9+/10-; 8a)
La Georgina ja fa dies que es mira una via molt a bloc al costat de la Stromline: Gegenwind (7; 6b+). L´Aleix li munta i ella la prova a vista, però un cop més, no se’n surt. Prova l’entrada varies vegades i acaba desistint; la via requereix fer uns bloquejos que la Georgina no pot fer encara que les preses siguin bústies; és una via que es pot fer a campus.

Després d’escalar, tal com havíem quedat la nit anterior amb el Karl, anem a fer-li una visita a la carnisseria de Hüttenbach; li comprem una mica de carn regeneradora de músculs, fem una mica de conversa i anem cap al càmping. No és gaire tard però com que tenim gana i hi ha una barbacoa encesa, aprofitem per coure el gall d’indi acabat de comprar i un wrätsburg al pur estil Franken. Un sopar d’hora com els locals, i després a fer societat amb els altres escaladors del càmping.